Skuteczna reklama zewnętrzna
Jak przygotować skuteczną reklamę zewnętrzną i czym ona jest? Temat wydaje się dość prosty, ale wiele osób nadal nie rozumie, jak taka reklama działa i na co warto zwrócić uwagę, przygotowując plakaty czy billboardy w przestrzeni miasta. Radzimy więc, na jakich aspektach należy się skupić.
Reklamuj tam, gdzie ludzie patrzą
Podstawowym czynnikiem wpływającym na skuteczność reklamy jest jej lokalizacja. Musi ona być umieszczona tam, gdzie ma szansę dotrzeć do grupy docelowej. Dlatego tak popularna i polecana jest reklama w centrach handlowych. Duża liczba pojawiających się tam osób z różnych grup wiekowych i kręgów zainteresowań oznacza, że jest duże prawdopodobieństwo dotarcia do właściwych osób.
Warto też umieszczać swój przekaz tam, gdzie nie ma on dużej konkurencji. Plakat na pustej ścianie będzie rzucał się w oczy, ale umieszczony w otoczeniu dziesięciu innych może nie zostać zauważony lub poprawnie odczytany. Postaw też na ciekawy, kreatywny przekaz oraz wyraziste barwy. Reklama musi być widoczna i czytelna. Zbyt wiele elementów lub treści sprawi, że ludzie nie będą jej odczytywać.
Dostosuj miejsce do treści
Możesz też lokalizować reklamy zewnętrzne w bardziej sprofilowanych lokalizacjach. Szkołę językową najlepiej reklamować w pobliżu placówek edukacyjnych. Okolice przychodni i szpitali to świetne miejsce na marketing medyczny. Usługi remontowe i budowlane dobrze jest reklamować na przedmieściach, gdzie powstają nowe osiedla bloków lub domków jednorodzinnych.
Wszystko opiera się na dobrym określeniu grupy docelowej i poznaniu zwyczajów jej członków. Zastanów się, gdzie mieszkają, robią zakupy czy spacerują. Do jakich chodzą instytucji? W ten sposób łatwiej znajdziesz miejsca, w których reklama przyniesie najlepsze efekty.
Zabezpiecz reklamę zewnętrzną
Reklamy zewnętrzne często padają ofiarą wandali i żartownisiów. Jest wiele sposobów na ich zabezpieczenie, które możesz wykorzystać. Umieszczanie przekazów na dużych wysokościach utrudni do nich dostęp niepowołanym osobom. Możesz też umieszczać reklamy tam, gdzie działa monitoring. Wrocław i wiele innych miast ma sprawnie działające systemy monitoringu miejskiego. Ale możesz też sprawdzić, czy pobliskie sklepy i instytucje nie mają kamer nakierowanych na okolice, w których chcesz umieścić billboardy czy plakaty.
Takie metody skutecznie odstraszają potencjalnych niszczycieli, dzięki czemu Twoja reklama ma szansę na dłużej pozostać w dobrym stanie. Umieszczona w korzystnej lokalizacji z pewnością przyciągnie nowych klientów.