Prowadzenie biznesu online – co jest ważne?

Prowadzenie biznesu online – co jest ważne?

Zarządzanie firmą w dzisiejszych czasach nie jest łatwym zadaniem. Pandemia Covid-19 spowodowała wiele zmian, jednocześnie wyznaczając nowe trendy. Większość przedsiębiorców, by utrzymać się na rynku musiało uciąć wydatki, tam gdzie tylko się da. Na pierwszy ogień poszedł wynajem powierzchni biurowych. Wiele firm całkowicie przeniosło się do online, a home office stał się czymś zupełnie naturalnym. To rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorcy mogli zaoszczędzić na czynszu oraz na sprzęcie (pracownicy głównie pracują z domu na swoich komputerach). Jak prowadzić biznes w dzisiejszych czasach? Podpowiadamy!

Posiadanie kasy fiskalnej – kiedy jest wymagane?

Prowadzenie firmy online wcale nie zwalnia nas z wystawiania paragonów swoim klientom. Bez względu na to, czy jest to sklep stacjonarny, czy internetowy, kasa fiskalna to obowiązek przedsiębiorców. Kto szczególnie zobowiązany jest do jej posiadania? Przedsiębiorcy, którzy oferują usługi gastronomiczne oraz usługi z zakresu doradztwa podatkowego, kosmetyczki oraz fryzjerzy. Z posiadania kas fiskalnych zwolnieni są notariusze, podatnicy, którzy oferują usługi telekomunikacyjne, ubezpieczenia oraz finanse, rynek nieruchomości. Cała lista znajduje się w załączniku do rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas fiskalnych. Posiadając takie urządzenie należy również pamiętać o serwis kas fiskalnych Poznań, Kraków, Warszawa, Gdańsk itd. Przegląd należy robić regularnie, warto również posiadać kasę fiskalną zapasową.

Prowadzenie biznesu online – zadbaj o odpowiednią stronę internetową

Jednym z podstawowych elementów prowadzenia biznesu online jest stworzenie unikatowej strony internetowej. Ma ona pełnić wizytówkę Twojej firmy. Jest to także miejsce, gdzie użytkownicy dokonują zakupów. Strona www powinna szybko działać, być intuicyjna w obsłudze i wyróżniać się na tle innych stron internetowych. Ważne jest również, by dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, by nasi klienci szybciej mogli do nas dotrzeć. Najlepiej jest zatrudnić profesjonalną agencję, która się tym zajmie. Wystarczy wpisać w Google „ tworzenie stron poznań”, „strony internetowe Bielsko Biała”, „tworzenie stron internetowych Kraków” itd. Na pewno wyskoczy nam wiele propozycji, a my będziemy wstanie wybrać ofertę, które spełnia nasze oczekiwania.

Nie zapomnij o marketingu

By chcemy zwiększyć sprzedać i zostawić konkurencję daleko w tyle. Musimy zadbać o reklamę. Posiadanie firmowego konta na Facebooku to ‘must have’. Warto też zainwestować w płatne reklamy, by dotrzeć do naszej grupy docelowej, za pomocą algorytmu.