Projekt wizytówki firmowej – co powinno się na nim znaleźć?

Projekt wizytówki firmowej – co powinno się na nim znaleźć?

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? W takim razie zdecydowanie potrzebujesz wizytówek. Mamy więc kilka cennych porad dla osób, które chciałby samodzielnie przygotować projekt wizytówki. Jakie dane powinny znaleźć się na wizytówce? Czym są spady i jak przygotować projekt graficzny do druku? Sprawdźmy!

Wizytówka firmowa – must have każdego przedsiębiorcy

Niezależnie od charakteru prowadzonej działalności wizytówka jest zawsze podstawowym materiałem reklamowym. Ładna i czytelna wizytówka zwiększa Twoje szanse na budowę relacji z potencjalnym klientem. Dziś dowiesz się, jakie informacje powinny się znaleźć na wizytówce i na co uważać przy przygotowywaniu projektu. Poznasz również kryteria, których należy przestrzegać przy przygotowywaniu projektu do druku – to uniwersalne zasady, których wymaga każda drukarnia cyfrowa i offsetowa. Informacje te warto poznać, nawet jeżeli wykonanie projektu wizytówki zlecimy grafikowi.

Szablony wizytówek – czy warto z nich korzystać?

W sieci znajdziemy wiele gotowych szablonów wizytówek – czy warto z nich korzystać? Naszym zdaniem nie. Szablony te są powtarzalne – zawsze więc istnieje ryzyko, że na naszej biznesowej drodze spotkamy osobę identyfikującą się podobną wizytówką. W tym miejscu warto również wspomnieć o tak zwanej spójności wizualnej firmy. Dobrze jeżeli wizytówka kolorystyką i motywem graficznym nawiązuje do innych materiałów firmowych – na przykład ulotek czy broszur.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Na wizytówce powinien znaleźć się numer telefonu, adres e-mail, Twoje imię i nazwisko oraz adres i nazwa firmy. Dobrze, jeżeli na jednej stronie wizytówki umieścimy firmowe logo. Na pewno nie warto umieszczać na niej całej oferty firmowej, ze względu na to, że będzie ona nieczytelna. Zakres działalności firmy przedstawiamy na ulotkach lub w broszurach ofertowych. W wypadku wizytówek najlepiej ograniczyć się do minimum i używać konkretnych określeń typu „usługi blacharskie” „gabinet stomatologiczny” czy „adwokat”, zamiast wypisywać pełen zakres świadczonych usług.

Jak przygotować wizytówkę do druku?

Powszechnie przyjęty wymiar wizytówki to 50x90 mm. Przygotowując projekt graficzny tego materiału, należy również wziąć pod uwagę tak zwane spady i linie cięcia. Wszelkie dane i motywy graficzne powinny być rozmieszczone na prostokącie o wymiarach 44x84 mm. A sam projekt powinien mieć „doliczone” po 3 mm z każdej strony. Podsumowując do drukarni powinniśmy dostarczyć projekt o wymiarach 56x96 mm. W przestrzeni znajdującej się poza centralnym prostokątem o wymiarach 44x88 mm powinniśmy pozostawić jednolite tło w dowolnym kolorze. Dlaczego należy zachować bezpieczny odstęp i doliczyć spady? Ponieważ jest to linia cięcia maszyny. Zawsze istnieje ryzyko, że ostrze może delikatnie zboczyć z kursu.