Kamera GoPro – historia wielkiego marzenia, które stało się rzeczywistością. Poznaj historię Nicka Woodmana!
Kim jest Nick Woodman? To założyciel marki GoPro. Dziś 47letni przedsiębiorca, na pomysł stworzenia małej i kompaktowej kamerki sportowej wpadł na australijskiej plaży. Jak do tego doszło i jak rodziła się legenda kultowej dziś marki? Sprawdźmy!
GoPro – marzenie młodego surfera
Był rok 2002. 26-letni wówczas Nick Woodman, zakończył edukację i właśnie miał wyruszyć na wakacje życia, które planował spędzić na australijskiej plaży. Ten wyjazd był dla młodego Kalifornijczyka niezwykle ważny – Nick był zapalonym surferem i planował sfilmować swoje wyczyny na tamtejszych falach. Niestety jednak sprzęt w tamtejszych czasach rejestrował obraz w bardzo niskiej rozdzielczości, w szczególności w przypadku dynamicznych ujęć. Mowa tu oczywiście o sprzęcie półprofesjonalnym – ten dla profesjonalistów niestety nie był w zasięgu finansowym młodego surfera. W tym miejscu warto nadmienić, że nawet jeżeli by był to podróż z nim oraz przemieszczanie się po piasku byłoby prawdziwą męczarnią. Kamery sportowe w tamtych czasach ważyły nawet kilkanaście kilo i były niezwykle duże. Tak więc Nick uwiecznił swoje wyczyny na taśmie, ale nie był z nich zadowolony – trudno mu się dziwić, film przedstawiał rozmazująca się plamę na rwącej fali. Młody chłopak jednak nie załamał się, a dostrzegł w tym miejscu swoją życiową szansą – uznał, że kompaktowa kamerka łatwa w transporcie zrobiłaby prawdziwą furorę w światku sportów ekstremalnych.
I tak zrodził się pomysł stworzenia kamerki GoPro
Jak pomyślał, tak zrobił – z jednej strony zaczął tworzyć zarys produktu, który w przyszłości chciałby wprowadzić na rynek, z drugiej natomiast zaczął gromadzić środki, potrzebne do realizacji celu. Gromadził je dzięki... Pracy własnych rąk – ręcznie wyrabiał naszyjniki z muszelek, które sprzedawał po kilka dolarów. Nie bez znaczenia byli również znajomi surfera z dawnych czasów szkolnych – Nick zgromadził wokół siebie grupę zapaleńców, która za punkt honoru postawiła sobie „dowiezienie” projektu do końca. I tak już w roku 2004 pierwsza kamera GoPro trafia do sprzedaży. Urządzenie rejestrowało filmy na 80-milimetrowej taśmie video, dopiero wraz z kolejnymi modelami wprowadzono standard cyfrowy. Pomysł wprowadzenia kompaktowej kamerki sportowej na rynek okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę – pierwsza wersja urządzenia spotkała się z ciepłym odbiorem, a zyski ze sprzedaży pozwoliły na udoskonalenie technologii. Dziś to GoPro wyznacza standardy technologiczne w branży kamer sportowych, jest marką znaną na całym świecie i przykładem na to, że warto wierzyć w marzenia i dążyć do realizacji celów!