Jak wyróżnić firmę na tle konkurencji? Oto kilka ciekawych pomysłów!
„Konkurencja nigdy nie śpi” – z tym zdaniem z pewnością zgodzi się każdy przedsiębiorca. Dziś chcielibyśmy opowiedzieć o kilku sposobach na to, jak zaznaczyć i wyróżnić swoją markę na tle konkurencji. Co zrobić, aby spośród kilku firm o podobnym profilu potencjalny klient wybrał właśnie naszą? Jak sprawić, aby raz zdobyty klient, pozostał z nami na dłużej? Zapraszamy do lektury!
Zadbaj o wygodę klienta
Klient ceni sobie wygodę, dlatego zadbaj o to, by zamawianiem Twoich usług czy produktów było po prostu wygodniejsze, niż u konkurencji. W jaki sposób usprawnić proces robienia zakupów w firmie? Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie firmowej aplikacji mobilnej. Jaki jest koszt stworzenia takiej aplikacji? Od kilku, do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Czy jednak wiesz, że aplikację firmową możesz stworzyć samodzielnie nawet bez umiejętności programowania? Programowanie low code polega na tworzeniu aplikacji z opisanych fragmentów kodu w ramach tak zwanej platformy low-code. Interfejs takiej platformy jest czytelny nawet dla laika, bo programowanie low-code polega na składaniu kodu aplikacji z opisanych segmentów. Jedyne więc co użytkownik takiej platformy musi wiedzieć to wizja tego, jak chciałby, aby wyglądała jego aplikacja i jakie konkretnie miała funkcje. Koszt stworzenia aplikacji w ramach platformy low-code to kilkaset złotych.
Wysoki standard obsługi klienta
Zawsze dbaj o wysoki poziom obsługi klienta – wtedy taka osoba wróci do Ciebie po kolejne zakupy. Niech obsługa będzie miła, pomocna i cierpliwa nawet przy wymagającym kliencie. W przypadku reklamacji czy zwrotów staraj się je rozwiązać jak najszybciej i korzystnie dla klienta.
Film reklamowy – niekoniecznie do TV
Tak wiemy, czasy telewizji już dawno minęły i dziś reklamy telewizyjne nie mają już takiej mocy działania, jak jeszcze dwie dekady temu. Dziś często do klienta jest łatwiej dotrzemy poprzez reklamę w internecie, niż w telewizji – kto jednak powiedział, że taka reklama musi mieć postać posta sponsorowanego na fb albo nudnego baneru? Reklama w formie krótkiego filmu, potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy naszych usług – wykonywaniem takich reklam zajmują się domy produkcyjne. Warszawa to miasto, w którym działa wiele tego rodzaju firm marketingowych. Tutejsi przedsiębiorcy chętnie korzystają z ich usług – taki film może być wyświetlony w formie posta na mediach społecznościowych, reklamy na serwisach streamingowych czy też zostać zamieszczony na stronie. Warto więc zastanowić się nad nakręceniem firmowego filmu – dobrze, jeżeli jego fabuła wyjdzie poza schemat standardowej reklamy. Na takim filmie można na przykład zaprezentować proces powstawania firmowych produktów, lub inne sceny związane z funkcjonowaniem firmy.