Jak wypromować kancelarię adwokacką?
Marketing to ogromny worek, który pełen jest różnego rodzaju rozwiązań i narzędzi. Sztuką jest dopasowanie ich do profilu prowadzonej działalności. Jeśli uda się nam zrobić to prawidłowo, sukces firmy mamy w kieszeni. Dzisiejszy artykuł poświęciliśmy branży prawniczej, a konkretniej promowaniu kancelarii adwokackiej.
Wizytówka firmy w sieci
Absolutną podstawą w promowaniu kancelarii jest jej wizytówka w Internecie, czyli firmowa witryna. Bez niej uruchomienie działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe, a potencjalni klienci będą mieć duży problem z odnalezieniem twoich usług. Strona internetowa dla kancelarii powinna być przede wszystkim estetyczna i bogata w wartościowe treści, ale do tej kwestii jeszcze wrócimy. Pamiętaj, aby dokładnie opisać świadczone przez twoją kancelarię usługi. Dodaj również kilka zdjęć siebie i swoich współpracowników, ponieważ pierwiastek ludzki jest niezwykle istotny i bardzo dobrze oddziałuje na odbiorców. Warto zadbać także o społeczny dowód słuszności, czyli kilka opinii od zadowolonych klientów.
Wartościowe treści
Wspomniane wyżej wartościowe treści to tzw. content marketing. Odbiorcy bardzo cenią sobie klarownie przekazane informacje, najlepiej w formie przystępnych artykułów blogowych czy publikacji w mediach społecznościowych. Czym tak naprawdę jest content marketing? To promocja za pomocą treści, czyli połączenia słów, grafik, zdjęć czy materiałów wideo. Z tego powodu na firmowej stronie powinna znaleźć się zakładka blog, która regularnie będzie wzbogacana o wartościowe artykuły i wiadomości. Pamiętaj, że nie kierujesz ich do kolegów z branży, a potencjalnych klientów, którzy nie mają większego pojęcia na tematy prawnicze. Regularne publikowanie materiałów poradnikowych to doskonały sposób na zbudowanie silnego wizerunku eksperta, który z kolei wpływa na pozytywny wizerunek całej kancelarii.
Płatne kampanie reklamowe
Płatne reklamy to narzędzie, które pozwala na skuteczne i szybkie dotarcie do grona potencjalnych klientów. Umożliwiają to m.in. algorytmy giganta Google czy media społecznościowe. Aby strona internetowa twojej firmy była lepiej widoczna dla przyszłych klientów, niezbędna jest inwestycja w tego typu działania. Nowoczesna rzeczywistość umożliwia dotarcie z komunikatem reklamowym nawet najbardziej specyficznej grupy docelowej! Wykorzystaj to w walce o nowych klientów. Niezwykle istotna jest również lokalna kampania marketingowa, która zapewni ci rozpoznawalność wśród społeczności w twoim regionie.