Jak promować sprzedaż własnych produktów?

Jak promować sprzedaż własnych produktów?

Prowadzisz własny sklep internetowy z autorskimi produktami i wciąż zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć ich sprzedaż? W naszym dzisiejszym artykule prezentujemy kilka sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu internetowego, które zdecydowanie pomogą ci generować większe zyski ze sprzedaży!

Potencjał mediów społecznościowych

Pierwszą rzeczą, którą powinien zrobić każdy właściciel sklepu online w celu zwiększenia sprzedaży, jest wdrożenie kampanii w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz wykreować daną potrzebę wśród swojej grupie docelowej, social media zdecydowanie ci w tym pomogą. Wykorzystać możesz m.in. platformę Facebook, Instagram czy Pinterest. W ostatnim czasie niezwykle popularnym kanałem sprzedaży jest również TikTok. Jeśli nie masz pomysłu, w jaki sposób pokazywać swoje produkty na tej platformie, odwiedź blog TikTok lub zwróć się po profesjonalną poradę do fachowców. Pamiętaj, że tego typu działania powinny być prowadzone w sposób przemyślany i dobrze zaplanowany. W przeciwnym razie może okazać się, że twoje komunikaty nie docierają do grupy docelowej lub nie robią na niej wrażenia, a ty tylko przepalasz zainwestowany budżet mediowy!

Zewnętrzne platformy sprzedażowe

W celu zwiększenia sprzedaży własnych produktów warto również zainteresować się potencjałem zewnętrznych platform do sprzedaży. Co ciekawe, niektóre z nich umożliwiają również prowadzenie działań marketingowych, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Posiadanie własnego sklepu to jedno, a sprzedaż u zaufanych i popularnych wśród odbiorców partnerów – drugie. Koniecznie sprawdź m.in. kampanie allegro ads oraz platformy eBay i Amazon. Jeśli umieścisz tam swoje produkty, bardzo szybko może okazać się, że twoja sprzedaż gwałtownie wzrośnie. Odbiorcy często kupują produkty tylko w tego typu miejscach, nie wiedząc nawet, że dany twórca posiada swój sklep internetowy!

Kampanie PPC i remarketing

Ostatnia kwestia dotyczy działań marketingowych, które mają na celu pozycjonowanie sklepu, jego wyróżnienie na tle konkurencji oraz dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców. Tego typu działania nazywane są kampaniami PPC, które (w zamian za inwestycję budżetu mediowego) mają na celu zwiększenie sprzedaży w twoim sklepie. Niezwykle istotny w tym zakresie jest także rozbudowany remarketing, który zmniejsza ilość porzuconych w twoim sklepie koszyków. Remarketing to nic innego, jak przypominanie twoim odbiorcom o zakupach w sklepie. Komunikaty reklamowe są wówczas emitowane tylko tym osobom, które odwiedziły twoją stronę, dodały produkt do koszyka lub jedynie przeglądały ofertę.