Jak pozyskać środki na wydanie książki?

Jak pozyskać środki na wydanie książki?

Wielu początkujących autorów marzących o wydaniu swojego dzieła zastanawia się, w jaki sposób pozyskać fundusze na organizację kosztownego procesu wydawniczego. Nie jest to oczywiście łatwe zadanie. Na szczęście jest w tym zakresie również całkiem sporo możliwości, z których debiutant może skorzystać.

Zbiórki internetowe

Jednym z pierwszych pomysłów, które przychodzą do głowy autorowi poszukującemu środków na wydanie autorskiego dzieła, jest tzw. crowdfunding, czyli wszelkiego rodzaju zbiórki internetowe. W sieci mamy bowiem do dyspozycji kilka specjalnych platform wspierających aktywnych twórców, na których możliwe jest założenie własnej zbiórki i przekonywanie odbiorców do jej wspierania. To rozwiązanie jest niezwykle popularne we wszystkich społecznościach: muzyków, pisarzy, malarzy, fotografów czy naukowców. Jesteśmy przekonani, że sprawdzi się również w twoim przypadku!

Znalezienie sponsorów

Kolejną, równie popularną opcją jest znalezienie sponsorów. Są to osoby, które w zamian za reklamę swojej firmy bądź innej działalności na okładce czy na stronach książki pokryją część kosztów związanych z jej wydaniem. Wielu sponsorów korzysta również z mediów społecznościowych danego twórcy, oczekując wspominania o nich np. w postach. Znalezienie fundatorów książki nie jest łatwym zadaniem, ale zdecydowanie wartym zachodu, ponieważ bardzo często są oni w stanie przeznaczyć naprawdę imponujące sumy, o ile twoja inicjatywa i tematyka dzieła ich przekona. W tym celu konieczne jest oczywiście przygotowanie specjalnej oferty sponsorskiej.

Przedsprzedaż książki

Każdy początkujący autor, który zastanawia się, jak wydać książkę, obawia się przede wszystkim kosztów związanych z procesem wydawniczym. Liczyć się bowiem trzeba z koniecznością opłacenia profesjonalnej korekty, redakcji, druku, składania i łamania, prac graficznych czy późniejszej promocji dzieła. Dodatkowo pojawia się problem wysokości nakładu, który musimy podać w drukarni. Nie wiemy wówczas, ile naszych książek finalnie się sprzeda i na jaki zwrot z inwestycji możemy liczyć. Doskonałym pomysłem jest w tym przypadku organizacja przedsprzedaży swojej autorskiej książki. Polega ona na promocji dzieła jeszcze przed jego wydaniem i przekonaniem odbiorców do zakupu dzieła, które otrzymają zaraz po zebraniu potrzebnej sumy. Wówczas czytelnicy płacą za książkę, choć finalnie jeszcze jej nie otrzymują, jednak ty dysponujesz środkami, które pozwolą ci pokryć większość kosztów. To doskonałe rozwiązanie, które jest nie tylko bezpieczne, ale również bardzo opłacalne i rentowne!