Jak powstała kamera GoPro? Sprawdźmy!
Ogromna wiara w siebie i wytrwałość w dążeniu do celu – to przepis na sukces, często podawany przez założycieli wielkich firm, znanych na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku GoPro – Nick Woodman czyli założyciel tej marki udowodnił swoimi poczynaniami, że nawet nieposiadając wielkich środków finansowych, można stworzyć markę znaną na całym świecie. Wystarczy jedynie mocno wierzyć w siebie, uparcie dążyć do celu i... znaleźć rynkową niszę oraz mieć pomysł, jak ją wypełnić. Oto historia młodego człowieka, który marzenia przekuł w rzeczywistość – dowiedz się jak założyciel GoPro wspinał się na szczyt!
Wymarzona podróż do Australii
Na początku XXI wieku, Nick Woodman nie różnił się specjalnie od standardowego 25-latka. Niedawno zakończył naukę i szukał swojego miejsca na świecie – jego pasją były sporty ekstremalne, konkretnie surfing. Rok 2002 miał być dla niego wyjątkowy – to właśnie na ten rok przypadały jego długo planowane wakacje życia. I to właśnie wtedy miał wyjechać na kilka miesięcy do Australii aby spróbować swoich surferskich sił na tamtejszych falach. Swoje poczynania młody surfer planował zarejestrować na taśmie kamery. Tak na taśmie – bo w 2002 roku, rejestracja filmów na kartach pamięci jeszcze nie była standardem.
Wielkie rozczarowanie
Jakże wielkie rozczarowanie musiał przeżyć Nick, w momencie kiedy ujrzał filmy zarejestrowane przez jego znajomych – teoretycznie, miały one uwiecznić jego wybitną technikę i styl surfowania. Praktycznie – przedstawiały one obraz małego ludzika przemykającego gdzieś tam między piętrząca się wodą. Niestety – w tamtych latach sprzęt będący w finansowym zasięgu zwykłego śmiertelnika nie nadawał się do rejestrowania dynamicznych scen z dużego przybliżenia. Jeżeli natomiast mowa o droższych kamerach sportowych, to były one tak duże, że podróż i przemieszczanie się z nimi po plaży w trakcie surferskiego tripa – po prostu mijało się z celem.
Nick rozczarowanie przekuł na pomysł na biznes
Surfer szybko dostrzegł lukę na rynku, która postanowił wypełnić. Szybko zajął się produkowaniem ręcznie robionej biżuterii z muszelek, którą sprzedawał po kilka dolarów. Przez cały czas silnie wierzył w marzenia i nie pozwalał im się rozmyć. I tak, już w 2004 świat ujrzała pierwsza kamera GoPro – od tego momentu firma notuje stały rozwój i stała się rozpoznawalna na całym świecie. Jest wyznacznikiem trendów i standardów technologicznych dla innych firm z sektora sport-tech. Bądź jak Nick, wierz w marzenia i usilnie dąż do celu – może kiedyś przeczytamy tutaj o Twojej historii!