Jak dobrze zareklamować gabinet stomatologiczny?

Stomatologia to jeden z tych segmentów rynku, który mimo ogromnej konkurencyjności zawsze będzie się opłacał. Sprawdzony i doświadczony dentysta jest na wagę złota, szczególnie wśród pacjentów, którzy zwyczajnie boją się wizyty u stomatologa. Mimo to każdy gabinet stomatologiczny na którymś etapie działalności potrzebuje skutecznej reklamy. Jak ją wdrożyć i od czego zacząć?

Działania online

Jak wiadomo, obecnie większość działań reklamowych i marketingowych realizowana jest za pomocą kanałów online. Działania te mogą wykorzystywać zarówno media społecznościowe i platformy wideo, jak i serwisy branżowe oraz potęgę wyszukiwarek. Marketing medyczny nie należy do najłatwiejszych, ponieważ grupa docelowa jest w tym przypadku specyficzna, a konkurencja nieustannie toczy boje o każdego klienta. Z tego względu zdecydowanie warto przekazać promowanie własnego gabinetu stomatologicznego w ręce doświadczonych specjalistów, którzy dzięki swojej pracy znają pewne mechanizmy i procesy charakterystyczne dla branży medycznej. Na takie rozwiązanie decyduje się wielu właścicieli gabinetów, ponieważ wiąże się ono z całkowitym wyeliminowaniem ewentualnych błędów i przeoczeń, które nie trudno popełnić będąc amatorem. Stomatolog nie może być jednocześnie wykwalifikowanym marketingowcem, ale za to marketingowiec może doskonale znać branżę dentystyczną, a jeszcze lepiej znać specyfikę jej klientów. Inwestycja w reklamę online jest w tej branży wręcz niezbędna, jednak takie działania powinny być realizowane tylko i wyłącznie przez specjalistów.

Działania offline

Reklama gabinetu stomatologicznego to jednak nie tylko Internet. Wielu klientów nie korzysta przecież z mediów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych. Jak zatem dotrzeć do tej grupy potencjalnych pacjentów? W tym celu najsensowniej jest wykorzystać szeroko pojętą reklamę offline, czyli m.in. prasę, radio, ulotki czy tablice reklamowe. W wielu miastach istnieje także możliwość reklamowania się w komunikacji miejskiej, co również jest doskonałym rozwiązaniem dla gabinetu dentystycznego. Ciekawym pomysłem jest także reklama w centrach handlowych, która wiąże się przede wszystkim z imponującym zasięgiem. Galerie handlowe są w końcu odwiedzane przez tysiące ludzi w ciągu dnia. Z punktu widzenia statystyki część z tych osób to potencjalni pacjenci, do których można w prosty sposób dotrzeć za pomocą przemyślanego komunikatu reklamowego emitowanego właśnie na nośniku w galerii handlowej.

Promowanie gabinetu stomatologicznego prędzej czy później zawsze okazuje się konieczne. Warto zawczasu przemyśleć wszystkie możliwe rozwiązania.