Innowacyjne rozwiązania dla agencji marketingowych

Każda firma (niezależnie od branży) powinna być otwarta na wszelkiego rodzaju innowacje, jeśli zależy jej na prężnym i długofalowym rozwoju. W naszym dzisiejszym artykule zastanowimy się, wdrożenie jakich rozwiązań powinna rozważyć agencja marketingowa, aby jej codzienne funkcjonowanie stało się bardziej efektowne.

Ujednolicenie systemów komputerowych

Jeśli chcesz usprawnić funkcjonowanie swojej agencji marketingowej, rozpocznij wprowadzanie zmian od systemów komputerowych swoich pracowników. Zdarza się, że niektóre osoby preferują systemy IOS, a inni Windows. Tego typu sytuacje docelowo mogą prowadzić do szeregu utrudnień, np. związanych z instalacją specjalistycznego oprogramowania. Podejmij decyzję co do ujednolicenia systemów na firmowych komputerach i wdroż zmiany, jednak postaraj się zrobić to konsultując tę kwestię ze swoimi pracownikami.

Przeniesienie plików do chmury

Każda agencja marketingowa posiada szereg plików i danych, z których korzysta cała organizacja. Co ważne, wraz z pojawieniem się nowych klientów, ilość tychże plików rośnie, co z czasem staje się dość trudne do zarządzania. Poszczególni pracownicy (przede wszystkim ci nowi) mogą mieć problem ze sprawnym i szybkim odnalezieniem danych plików, dlatego zdecydowanie warto rozważyć przeniesienie ich do tzw. chmury. To doskonała opcja, ponieważ w jednym momencie do zasobów firmowych mają dostęp wszyscy pracownicy agencji. Co ciekawe, podobnie działa np. innowacyjna kontrola dostępu w chmurze czy elektroniczny obieg dokumentów. Wiele osób uważa, że są to rozwiązania przyszłości, które już niedługo staną się powszechnym standardem.

Programy do zarządzania projektami

Agencje marketingowe mają to do siebie, że jednocześnie zarządzają wieloma projektami. Dotyczy to zarówno projektów tworzonych dla klientów, jak i tych wewnętrznych. Aby każdy z pracowników mógł komfortowo wykonywać swoje codzienne obowiązki, powinien zyskać dostęp do profesjonalnego programu, który ułatwia zarządzanie projektami i swoim czasem. Tego typu programu najczęściej bazują na specjalnych tablicach, które pozwalają na rozbijanie danego projektu na szereg mniejszych zadań. Zadania te mogą następnie zostać przypisane do odpowiednich pracowników i oznaczone w kalendarzu. Wówczas każdy z uczestników projektu wie, na kiedy i co konkretnie ma wykonać, aby cały projekt został ukończony zgodnie z planowanym harmonogramem. Wiele agencji marketingowych niestety bazuje na klasycznej komunikacji i rozpisywaniu zadań w plikach tekstowych, co niestety bywa dość męczące i jest szkodliwe dla całej organizacji oraz jej klientów.