GoPro – czyli jak marzenie młodego surfera stało się rzeczywistością
Czy wiesz kim jest Nick Woodman? To amerykański przedsiębiorca, który w roku 2002 wyruszył podbijać fale na australijskich plażach. Ten rok i ta podróż ukształtowała całe jego późniejsze życie. Dlaczego? Bo Nick Woodman jest również założycielem jednej z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek – czyli GoPro. Poznbaj historie tego wyjątkowego człowieka, który swoje marzenia przekuł w rzeczywistość – zapraszamy do lektury!
Rok 2002 i surferska podróż do Australii
Nick Woodman w roku 2002 miał niespełna 27 lat. Od wieku nastoletniego pasjonował się surfingiem, niedawno zakończył edukację, a rok 2002 miał być dla niego wyjątkowy. To właśnie wtedy miał wyruszyć z rodzimej Kalifornii do Australii na surferski podbój tamtejszych fal. Młody surfer nie wiedział wtedy jeszcze, że rok 2002 będzie dla niego wyjątkowy również z innego powodu – jakiego? To się jeszcze okaże. Młody Nick planował swoje spełnione marzenie zarejestrować na kamerze. Warto w tym miejscu nadmienić, że sprzęt video dostępny w tamtych czasach miał zupełnie inne parametry techniczne niż ten, z którego korzystamy obecnie – między innymi właśnie dzięki technologiom i standardom wdrożonym przez GoPro. Lekkie i poręczne (jak na owe czasy) kamery, były rozmiarów dzisiejszej lustrzanki z przyłączonym dużym obiektywem. Filmy rejestrowały na taśmie video i słabo radziły sobie z nagrywaniem dynamicznych, sportowych ujęć, szczególnie w dużym przybliżeniu. Taką właśnie kamerą posługiwali się znajomi Nicka, próbujący zarejestrować jego surferskie wyczyny. Niestety efekt nie był zadowalający – przedstawiał bliżej nieokreśloną sylwetkę, która rozmazywała się lub ginęła z kadru przy większym przybliżeniu. Nick zawiódł się rezultatem, z drugiej jednak strony właśnie w tym punkcie drogi życiowej dostrzegł swoją wielką szansę.
I tak w głowie Nicka zrodził się pomysł – GoPro!
Nick Woodman uznał, że świat sportowy po prostu potrzebuje kamery niezawodnej – lekkiej, poręcznej i mogącej rejestrować dynamiczne sceny w dużym przybliżeniu. Ambitny, początkujący przedsiębiorca od razu zakasał rękawy do pracy i zabrał się za realizację celu – zaczął zbierać muszle i tworzyć z nich hand-made'ową biżuterię, którą sprzedawał po kilka dolarów z okna swojego kampera. Wszystkie środki inwestował w pracę nad nowym projektem – GoPro. W trakcie kolejnych miesięcy zebrał wokół siebie zespół zapaleńców, którzy wspierali go w realizacji pomysłu, inwestowali środki finansowe oraz dzielili się doświadczeniem i wiedzą techniczną, by doprowadzić projekt do końca. W końcu, pod koniec 2004 roku, do sprzedaży trafia pierwsza kamera GoPro – urządzenie przełomowe jak na owe czasy. Kamera GoPro z miejsca zaczęła się sprzedawać – Nick dostrzegł lukę rynkową, która właśnie została wypełniona. Jak dalej potoczyła się ta historia? To już chyba wiemy wszyscy – GoPro dziś jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie!