Firmowa ulotka – jak ją zaprojektować?

Firmowa ulotka – jak ją zaprojektować?

Ulotki są jednym z podstawowych nośników reklamy. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm regularnie zleca projektowanie i druk ulotek firmowych. A gdyby tak ulotkę zaprojektować samodzielnie? Dziś opowiemy o tym jak sprostać temu z pozoru trudnemu zadaniu. Dlatego jeżeli właśnie planujesz zlecić wykonanie projektu ulotki, to koniecznie zostań z nami – dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, jak samodzielnie zaprojektować ulotkę firmową!

System identyfikacji wizualnej firmy

Zanim przejdziemy do clou artykułu, warto poruszyć kwestię systemu firmowej identyfikacji znakowej. Taki system opisuje kolorystykę stosowaną przez firmę na materiałach firmowych – na przykład odzieży, szyldach czy elementach wystroju sklepu. Każdy kolor i odcień ma swój własny kod przyporządkowany do palety CMYK. Kolor żółty to na przykład #ffef00. Dlaczego o tym wspominamy? Bo kolory na poszczególnych monitorach nie wyglądają tak samo – dopiero po wpisaniu kodu zyskujemy pewność, że po wydruku uzyskamy kolor o dokładnie takiej barwie i odcieniu, jaka odpowiada pozostałym elementom systemu identyfikacji wizualnej firmy. Alternatywą może być przeciągnięcie firmowych materiałów do programu graficznego i pobranie kolorów próbnikiem.

Zadbaj o konkretny przekaz na ulotce

Przekaz ulotki powinien być jasny i czytelny dla odbiorcy. Nie ma sensu na ulotce umieszczać zbyt wielu informacji i lepiej skupić się na konkretach. Jeżeli ulotka ma jedynie informować o firmowej ofercie, to warto streścić ją do kilku punktów, a oprócz tego zawrzeć na niej takie informacje jak:

  • numer telefonu,
  • adres e-mail,
  • strona internetowa firmy,
  • profile społecznościowe,
  • adres firmy,
  • godziny otwarcia.

Czego unikać na ulotkach firmowych?

Po pierwsze zadbajmy o to, aby nasza treść ulotki była przekazana w przyswajalnej formie. Unikajmy więc bloków tekstu i gęstego rozmieszczenia liter. Nie warto również dodawać zbyt dużej ilości niepotrzebnych detali graficznych, które rozpraszają czytelnika. Tło powinno być na tyle neutralne, by nie utrudniało czytelnikowi zapoznania się z treścią.

Jaki wymiar ulotki sprawdzi się najlepiej?

Jakiej wielkości ulotki wydrukować? To zależy od tego, ile informacji chcesz na nich zawrzeć. Najbardziej popularne są ulotki w formacie a5, czyli 21x14,8 cm – drukuje je każda drukarnia cyfrowa. Inne popularne formaty to na przykład a4 składane na pół – ten z kolei format jest często stosowany w przypadku broszur firmowych, ponieważ ofertę możemy przedstawić na aż czterech stronach. Z kolei pizzerie najczęściej stosują a4 składane w harmonijkę.