Dlaczego warto uruchomić remarketing w sklepie internetowym?
Prowadzisz własny sklep internetowy i zastanawiasz się, czy uruchomić działania reklamowe polegające na remarketingu? Według nas to totalny must have każdego właściciela e-commerce, dlatego nie ma nad czym się zastanawiać. Jeśli mimo wszystko masz obaw i obiekcje, koniecznie przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł.
Mniejsza ilość porzucanych koszyków
Uruchomienie remarketingu w sklepie internetowym to przede wszystkim mniejsza ilość porzucanych koszyków. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ twoi potencjalni klienci dokonują zakupów ze świadomością marki i wykreowaną potrzebą. Do kreowania tego typu potrzeb na ostatnim etapie lejka marketingowego możesz wykorzystać m.in. niezwykle skuteczne kampanie w wyszukiwarce Google lub popularne adsy na TikToku. Mniej porzuconych koszyków to oczywiście lepiej wykorzystany budżet mediowy oraz większe zyski dla twojego sklepu, a to jeszcze nie wszystkie korzyści z działań remarketingowych!
Możliwość ratowania porzuconych koszyków
Czy za pomocą kampanii remarketingowych możesz uratować te koszyki, które zostały już porzucone przez twoich potencjalnych klientów? Oczywiście, że tak! To jeden z najważniejszych atutów tego typu działań. Obecnie tworzenie sklepów internetowych zakłada możliwość zbierania danych na temat odbiorców, którzy odwiedzili witrynę, przeglądali ofertę czy dodali konkretne produkty do koszyka. Dzięki temu możesz skonstruować niezwykle efektywne działania marketingowe, które pozwolą ci emitować reklamy właśnie do tych osób, które z pewnych względów nie zdecydowały się na ostateczne sfinalizowanie transakcji w twoim sklepie. Tego typu kampanie nie tylko przełożą się na wyniki sprzedażowe, ale otworzą przed tobą szansę na zdobycie stałych, lojalnych klientów.
Dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych
Za pomocą kampanii remarketingowych możesz również realizować działania nastawione na konkretną, spersonalizowaną grupę docelową. Nie musisz emitować reklam wszystkim odbiorcom, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem twoich produktów. Możesz bowiem uruchomić kampanie allegro ads, google ads czy facebook ads z uwzględnieniem algorytmu, który wyemituje twoje reklamy tylko do tych osób, które kiedykolwiek w przeszłości odwiedziły twoją witrynę. Możliwości targetowania masz oczywiście o wiele więcej, ponieważ obecny marketing internetowy jest niezwykle rozbudowany.
Jak widzisz, korzyści z uruchomienia kampanii remarketingowych w sklepie internetowych jest naprawdę sporo, a wymieniliśmy dziś jedynie te najbardziej istotne!