3 sposoby na pozyskiwanie klientów w B2B

Nie jest żadną tajemnicą, że sprzedaż klientom B2B jest znacznie trudniejsza niż w przypadku handlu z klientami indywidualnymi. Trudności z dotarciu do osób decyzyjnych, znacznie dłuższy proces zakupowy oraz wyższy przeciętny koszt pozyskania leada sprawiają, że wielu przedsiębiorców ze zniechęceniem podchodzi do wielu działań marketingowych. To błąd. W tym artykule przedstawiamy 3 sposoby, jak można pozyskać klientów w B2B.

Branżowy podcast

Jednym z największych wyzwań w branży B2B jest dotarcie ze swoją komunikacją do odpowiednich osób. Między innymi dlatego, osoby działające w tym modelu niemal całkowicie odrzucają reklamy radiowe oraz telewizyjne - dają one zbyt małe możliwości targetowania, co jest kluczowym elementem udanej kampanii B2B.

Dużo skuteczniej można trafić ze swoim przekazem do przedsiębiorców oferując im coś atrakcyjnego - jedną z takich rzeczy jest specjalistyczna wiedza w danej branży, przedstawiana na przykład w formie podcastu. Te stają się w Polsce coraz popularniejsze. Jak wynika z badań, chętnie korzystają z nich właśnie właściciele firm, którym w ciągu dnia brakuje czasu na pogłębianie swojej wiedzy. Robią to więc w czasie podróży, biegania lub siłowni.

Mailing biznesowy

Mówiono już tysiące razy, że e-mail marketing umarł. Statystyka przekonują nas o czymś zgoła odmiennym. Według danych oraz wielu ekspertów ds. marketingu B2B, komunikacja mailowa to dalej jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby przyciągnąć do siebie klienta. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.

Możliwości są generalnie dwie. Pierwszą z nich jest masowa wysyłka maili do przedsiębiorców. Taka baza danych B2B to doskonały sposób na zdobycie klientów, zwłaszcza jeśli dopiero rozpoczyna się prowadzenie biznesu. Drugim sposobem jest budowanie tematycznego newslettera. W zamian za pozostawienie adresu e-mail, oferujemy potencjalnym klientom wartościowe treści - najczęściej są to treści edukacyjne i materiały pomocnicze, ale może to być również zabawny content.

Webinary

Świat marketingu B2B oszalał na punkcie webinarów wraz z wybuchem pandemii COVID-19. Dzisiaj to jedno z najważniejszych narzędzi w orężu wielu działów reklamowych. Trudno się temu dziwić. Odpowiednio przygotowany webinar pomaga nie tylko w zdobywaniu adresów e-mail potencjalnych klientów, ale świetnie sprawdza również jako forma sprzedaży bezpośredniej. Wystarczy zaoferować oglądającym procentowy rabat na wasze produkty lub usługi, z którego można skorzystać tylko podczas transmisji. Wyniki takich działań są niesamowite.